Op De Morgenster gaat ons onderwijs uit van de volgende kernwaarden:
Professioneel - “Ik word begrepen”
Trots zijn we op ons professioneel team. Zij heeft, naast een groot hart voor kinderen, ook de kwaliteit en expertise om kinderen verder te helpen. Onze leerkrachten zijn bekwaam, deskundig en op de hoogte van onderwijskundige ontwikkelingen. Zij houden rekening met ontwikkelingsbehoeften van kinderen en maken gebruik van diverse leerstrategieën. Daarnaast zien we ouders als een educatieve partner. Samen gaan we ervoor om het beste uit uw kind te halen
Betrokken - “Vertel me en ik vergeet, onderwijs mij en ik herinner, betrek mij en ik leer”
Binnen onze school is er een betrokkenheid naar elkaar, wij werken graag met ouders samen om er voor de kinderen te zijn. Onze leerkrachten weten wat er speelt en kunnen als geen ander aansluiten op de leef- en belevingswereld van het kind.
Samenwerken - “Ik heb een ander nodig, om nog beter te worden, dan ik al was”
Binnen een team (als professional) en in de klas staat samenwerken centraal. Je hebt een ander nodig om beter te worden! Door doelgericht samen te werken kan activerend leren bevorderd worden. Ook samenwerken in de klas maakt dat kinderen met en van elkaar leren.
Eigenaarschap - “ Ik wil leren”
We zijn van mening dat een kind zich pas ontwikkelt, als hij zich ook wil ontwikkelen! Wij zorgen als leerkrachten voor een goede balans tussen moeten leren en willen leren. Dit doen wij door aandacht te hebben voor de talenten die binnen de school aanwezig zijn. Dit geldt voor talenten van kinderen, maar ook voor talenten van leerkrachten. Niet alleen het product, maar vooral het proces tot het product wordt gewaardeerd.
Kanjer - “Ik ben een kanjer en ik gedraag mij als een kanjer”
Als school zijn we een kanjerschool. We leren kinderen dat het goed is dat je er bent. Er zijn mensen die van je houden, maar niet iedereen vindt je aardig. Dat hoort zo. Het kind leert luisteren naar kritiek. Hij zegt wat hij voelt of denkt. Ik ben een kanjer en gedraag mij als een kanjer.